Desatero rodiče prvňáčka
DESATERO RODIČE PRVŇÁČKA
....... PRO PRVŇÁČKY
- Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče
- Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby
- nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce kličku.
- Umím uklidit knížky, sešity, pastelky a hračky tam, kam patří.
- Dovedu kreslit tužkou i pastelkami i malovat barvami.
- Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou
- Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.
- Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
- Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
- Televizní pohádky, filmy a písničky pozorně sleduji a povídám si o nich s rodiči.
- 10.Do školní tašky si sám uložím věci.
...... PRO RODIČE
- Každý den kontroluji za přítomnosti svého prvňáčka jeho školní tašku.
- Každý den zkontroluji penál a připravím ostře ořezané tužky. Vím, že dítě jich má mít v zásobě několik.
- Pomáhám dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho přítomnosti, společně je ukládáme do tašky.
- Pravidelnou přípravu na vyučování rozdělím dítěti na kratší časové intervaly.
- Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na svou práci.
- V klidu si popovídám s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snažím se odpovědět na jeho otázky.
- O společných kulturních zážitcích (rozhlas, televize, kino, divadlo, koncert) si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumělo. Tím rozvíjím jeho rozumové vnímání.
- Své dítě pohladím, pochválím za dobré výsledky. Snažím se nezlobit se, když se mu něco ve škole nedaří.
- Jsem součástí školy, zvykám si na zcela samozřejmé návštěvy ve škole.